Veelgestelde vragen (FAQ)

De veelgestelde vragen zijn ingedeeld per categorie. Die vindt u hieronder:

Vragen en antwoorden over de service van Bier&zO

Bestellen
Bezorgen
Prijzen en Garantie
Betalen
Mijn account
Overige Vragen

Veelgestelde vragen en antwoorden over de service van Bier&zO

Bestellen

Winkel

Is bestellen bij Bier&zO veilig?

> Ja, bestellen bij Bier&zO is volkomen veilig. Onze bestelomgeving is beveiligd door middel van een 128 bits encryptie via een Secure Socket Layer (SSL). Hierdoor zijn uw bestelgegevens, persoonsgegevens  en betaalgegevens niet door derden te onderscheppen.

Verkopen jullie ook bierglazen?

> Neem eens een kijke bij de glazen online.

Kan ik bij Bier&zO ook bierpakketten kopen?

> Ja, dat kan. Kijk op deze pagina voor alle bierpakketten.

Kan ik bij Bier&zO ook bier kopen om cadeau te geven?

> Ja, dat kan. Kijk op deze pagina voor alle geschenkverpakkingen.

Ik woon niet in Nederland of België. Kan ik bier bij Bier&zO bestellen?

> Nee, helaas bezorgen wij alleen in Nederland en België.

terug naar de index

Bezorgen Bezorgen

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd?

> Voor Nederland:  Uw bestelling is doorgaans binnen 1 tot 3 werkdagen in huis. Als een artikel niet op voorraad is, dan nemen wij binnen 1 werkdagen via e-mail contact met u op om u een verwachtte levertijd mee te delen.

Voor België: Wanneer uw bestelling op voorraad is heeft u deze doorgaans binnen 2 tot 5 werkdagen in huis. Als een artikel niet op voorraad is, dan nemen wij binnen 2 werkdagen via e-mail contact met u op om u een verwachtte levertijd mee te delen.

Op welke dagen en tijden wordt mijn bestelling bezorgd door PostNL?

> PostNL bezorgt uw bestelling binnen 1-2 dagen na verzending door Bier&zO.  

De pakketbezorgers van PostNL bezorgen op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag tussen 08:00 en 19:00 uur.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

> Als u niet thuis bent wordt een briefje in de brievenbus gedaan, hierop staat wanneer de bestelling opnieuw zal worden aangeboden. Tevens heeft u de mogelijkheid om zelf een ander aflevermoment te kiezen indien gewenst. De vervoerder probeert 3 maal uw bestelling af te leveren, hierna gaat het pakket terug naar Bier&zO.

terug naar de index

Prijzen en GarantieBiernzO zekerheden

 Zijn de prijzen inclusief statiegeld?

> Ja, alle prijzen zijn inclusief statiegeld.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

> Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW.

Heb ik een bedenktermijn en zo ja, hoe lang is die?

> Ja, u heeft een bedenktermijn van 14 kalenderdagen. Binnen deze bedenktermijn mag u uw bestelling (aankoop) zonder opgaaf van reden terugsturen. Zie ook ' bezorgen'.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

> Vanaf een orderbedrag van € 75 betaalt u voor bestelling binnen Nederland geen verzendkosten. Bestelt u voor minder dan € 75 dan vragen wij binnen Nederland € 7,50. Voor alle bestellingen binnen België vragen wij € 9,95 als bijdrage aan de verzendkosten. Bier is zwaar en is relatief duur om te verzenden.Vandaar dat de kosten hoger zijn dan voor een licht pakket of brievenpost.

Bier&zO stelt voorop dat uw zending in ongeschonden staat arriveert. De dozen zijn van zeer hoogwaardige kwaliteit en de verpakking is uiterst secuur zodat u snel en veilig uw bestelling ontvangt.

 Ik heb een kortingscode. Hoe wissel ik deze in? Hoe gebruik ik deze?

> U kunt u kortingscode gebruiken/inwisselen door deze tijdens de eerste stap van het check-out proces in het daarvoor aangewezen veld te typen. Uw korting wordt dan automatisch verrekend.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van Bier&zO?

Zoeken naar de beste bieren

> De algemene voorwaarden van Bier&zO vindt u hier.

Verkopen jullie ook aan mensen die nog geen 18 jaar zijn?

> Nee, we verkopen geen producten aan mensen onder de 18. Ook niet als het een cadeau betreft. Niet Roken - Niet Drinken NIX18.

Wat voor garantie geeft Bier&zO?

> Lees op deze pagina alles over de garantie(s) die Bier&zO geeft.

Als ik niet tevreden ben. Kan ik dan mijn geld terugkrijgen?

> Ja. Als u niet tevreden bent kunt u onder bepaalde voorwaarden uw geld terugkrijgen. Bier&zO streeft naar 100% klanttevredenheid. Het retourneren (onder bepaalde voorwaarden) van het aankoopbedrag aan niet tevreden klanten is een onderdeel van het beleid om die 100% klanttevredenheid te realiseren.

Ik ben niet tevreden. Kan ik mijn bestelling terugsturen?

> Ja, dat is mogelijk. Lees hier welke voorwaarden hieraan verbonden zijn.

Hoe kan ik mijzelf afmelden voor de Bier&zO nieuwsbrief?

Door gebruik te maken van dit formulier kunt u zich uitschrijven voor onze nieuwsbrief.

terug naar de index

Duizelingwekkend veel bier

.Betalen 

Hoe kan ik betalen bij Bier&zO?

> Bij Bier&zO kunt u met de volgende methoden betalen:

- Via iDEAL Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

- Via Paypal PayPal is een online betaalservice die in Nederland snel aan populariteit wint en internationaal door miljoenen mensen gebruikt wordt voor online betalingen. Om te betalen is alleen een e-mailadres nodig.

- Via Sofortbanking Sofortbanking is een eenvoudig te gebruiken, rechtstreekse betalingsprocedure met de hoge veiligheidsstandaard van online banking. Er wordt regelmatig getest op de bescherming van persoonsgegevens. sofortbanking is de enige Europese betaalmethode die bankonafhankelijk is en de consument naar de eigen bankomgeving leidt bij betaling. De consument hoeft zich niet te registreren, geen tussenrekening op te laden en ook niet in het bezit zijn van een creditcard.

Ik heb een (oude) factuur van Bier&zO nodig. Hoe kom ik daaraan?Glashelder

Voor uw administratie kunt u zelf een exacte kopie van uw factuur printen. Ga in uw account naar het tabblad “mijn bestellingen” en selecteert de bestelling waar u een factuur van wilt hebben.  U klikt dan op  “bestelling bekijken”. U komt dan op de overzichtspagina voor die specifieke bestelling. Hier vindt u besteladres, factuuradres, de bestelde producten, etc.  Bovenaan het overzicht vindt u in de blauwe balk een link “facturen”.  Indien u hier op klikt dan ziet u de factuur die bij de geselecteerde bestelling hoort.  Linksonder – onder   “Factuur#” vindt u een link “Factuur printen”.  Als u op deze link klikt, genereert het systeem voor u een factuur in PDF formaat. U kunt deze opslaan en ook uitprinten.

De gegevens op een (kopie) factuur kunnen niet veranderd of aangepast worden.

terug naar de index

Mijn account

Moet ik een account aanmaken/hebben om bier bij Bier&zO te kopen?

> Nee, dat is niet nodig. U kunt ook als (éénmalige) gast de producten van Bier&zO bestellen en kopen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

> Ga naar deze pagina om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Ik ben het e-mailadres dat bij mijn account hoort vergeten. Wat nu?

> Neem contact op met onze klantenservice en u ontvangt van ons verdere instructies.

Ik wil mijn order annuleren. Kan dat?

> Ja, dat kan. Indien u direct na het bestellen uw order wilt annuleren dan kunt u dit doen door in te loggen op uw persoonlijke omgeving bij Bier&zO.  Anders kunt u contact opnemen met Bier&zO door een e-mail te sturen naar klantenservice@bierenzo.nl .

terug naar de index

(Een deel van) mijn bestelling is beschadigd. Wat nu?Klant is koning

> Neem contact op met Bier&zO door een e-mail te sturen naar klantenservice@bierenzo.nl . Dan zorgt Bier&zO vervolgens dat de beschadigde artikelen vervangen worden.

Ik ben niet tevreden. Wat moet ik doen?

> De (speciaal) bieren die u bij Bier&zO kunt kopen zijn stuk voor stuk met vakmanschap en liefde gebrouwen. Bier&zO hecht er aan om dit vakmanschap en deze liefde zo goed mogelijk aan u door te geven. Volgens ons hoort daar een service bij die u de door u gewenste bieren snel en in perfecte staat bij u thuis bezorgt. Mocht u ondanks onze service niet 100% tevreden zijn, laat het ons dan weten en wij zullen er alles aan doen om dit alsnog voor elkaar te krijgen. U kunt contact met ons opnemen via klantenservice@bierenzo.nl .

Ik heb een klacht. Waar kan ik die kwijt?

Als u een klacht hebt kunt u die kenbaar maken door een  e-mail te sturen naar klantenservice@bierenzo.nl .

Is uw klacht na contact met onze klantenservice niet verholpen? Dan kunt u deze schriftelijk indienen bij Bier&zO.Stuur uw klacht onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats en klantnummer of bestelnummer naar bovenstaande adres en vermeld “Klacht” op de envelop. Zodra we uw brief hebben ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. Een definitief antwoord ontvangt u, telefonisch of via e-mail, binnen tien werkdagen na de ontvangstbevestiging. 

Ik wil mijn bestelling wijzigen. Hoe doe ik dat?

> Dit kunt u doen door in te loggen op uw persoonlijke account van Bier&zO. U kunt inloggen met gebruik van uw e-mailadres en uw wachtwoord..  Heeft u uw order langer geleden besteld dan kunt u het best contact opnemen met Bier&zO door een e-mail te sturen naar onze klantenservice 

Ik wil mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres. Kan dat?

> Ja, dat kan. Geef tijdens het bestelproces aan dat u uw bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen en vul vervolgens de adresgegevens in. Dan bezorgen wij uw bestelling op dat (aflever)adres.

Hoe weet ik of mijn bestelling (al) verzonden is?

> Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een e-mail van onze vervoerder dat uw bestelling onderweg is. In deze e-mail vindt u ook een Track & Trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

> Zodra uw bestelling is verstuurd, ontvangt u een e-mail met daarin een Track & Trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen.

terug naar de index

Overige Vragen 

Waar is Bier&zO gevestigd?

WinkelGevel

> Bier&zO is op het volgende adres gevestigd:

Bier&zO

Hoogstraat 54a

3011PS Rotterdam

Hoe kan ik contact opnemen met Bier&zO?

> U kunt contact opnemen met Bier&zO door een e-mail te sturen naar klantenservice@bierenzo.nl

Hoe lang duurt het voordat ik een antwoord op mijn vraag aan Bier&zO krijg?

> Meestal ontvangt u binnen 24 uur een antwoord. 

Wat staat er in de Bier&zO nieuwsbrief?

De Bier&zO nieuwsbrief bevat nieuws en aanbiedingen op het gebied van (speciaal)bier. u kunt zich inschrijven via het e-mailveld midden op de homepage of tijdens een bestelling.

Waarom zou ik Bier&zO volgen op Twitter?

> Wanneer u Bier&zO volgt op Twitter blijft u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen op het gebied van (speciaal)bier. 

Waarom zou ik Bier&zO volgen op Facebook?

> Via de Bier&zO Facebookpagina blijft u op de hoogte van actuele ontwikkelingen en nieuws over de (speciaal)bieren die wij verkopen. Zo komen er bijvoorbeeld geregeld nieuwe bieren op de markt en breiden wij ons assortiment contant uit.

terug naar de index

Wat doe ik met de lege flessen?

> Flessen zonder statiegeld van brouwerijen kunt u in de glasbak gooien. Voorbeelden zijn flesse van Nederlandse brouwerijen als De Molen, Emelisse, Jopen. Dit geldt ook voor Engelse en Amerikaanse brouwerijen als Brewdog, Fullers, Thornbridge, St. Peters, Anchor, Anderson Valley, Lefthand en Flying Dog.

Flessen met statiegeld kunt u doorgaans inleveren bij een slijterij of supermarkt bij u in de buurt.

Bier&zO neemt alleen flessen terug in de winkel. Kijk bij de openingstijden van de winkel om u statiegeld bij Bier&zO in te leveren. 

Wat is de relatie tussen Bier&zO en Bier&cO?

> Bier&zO is 100% dochter van Bier&cO.

Ik ben op zoek naar een bepaald bier, maar ik zie het niet op jullie website staan. Kunnen jullie dit bier toch leveren?

> Soms wel, maar meestal helaas niet. Als het gaat om bieren van brouwerijen die bij Bier&zO op de site heeft staan is het mogelijk dat we het kunnen bestellen.

Als u een bier zoekt waarvan u de brouwerij niet op Bier&zO ziet, dan is de kans erg klein dat wij het voor u kunnen bestellen,

Als u een e-mail stuurt naar klantenservice@bierenzo.nl dan kunnen wj u vraag beantwoorden.

Wat is PINT?

> Nederlandse liefhebbers van (speciaal)bier hebben zich verenigd in PINT, de Vereniging Promotie Informatie Traditioneel Bier. PINT heeft – de naam zegt het al – als doelstelling om de biercultuur in Nederland te promoten én te behouden. Vandaag de dag is PINT met meer dan 3000 leden de grootste biervereniging in Nederland.

Hoe wordt ik lid van PINT?

> Op deze pagina vindt u alles over PINT en hoe u lid kunt worden.

terug naar de index

Stay informed

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste biernieuws en actuele topaanbiedingen.

 

Over Bier&zO

Onze winkel in Rotterdam

Bekijk onze openingstijden 

Winkel Bier&zO Rotterdam

Al 25 jaar bier uit de hele wereld

Onder de 18? Geen bier.

NIX18

 

Volg ons op Facebook!

Volg Bier&zO op Facebook

 

Een moment geduld a.u.b...

Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen