Sluit
Sluit
Sluit

Verzending en retouren

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Je kunt tijdens het afrekenen in onze webshop kiezen voor een gewenste bezorgdag met Budbee tussen 16:00 en 22:00 uur. Bestel je op werkdagen voor 21.00 uur, dan kun je de volgende dag als bezorgdag kiezen. Op zondag en maandag leveren we niet, je bestelling zal dan op dinsdag bezorgd worden.

Nadat je bestelling is geplaatst, ontvang je van ons een bestelbevestiging en van de gekozen vervoerder (Budbee of PostNL) een bevestigingsmail met een Tracking link van jouw bestelling. Je kunt dan in de Budbee app je bezorginformatie toevoegen, je bezorgvoorkeuren aanpassen en de pakketten volgen via de Tracking link.

Wordt jouw bestelling met Budbee bezorgd? Via de zowel de Budbee app als een tweede Budbee e-mail die je ontvangt op de bezorgdag, krijg je meer informatie over het tijdstip waarop de bezorging staat ingepland. Je kunt eventueel de bezorgtijd- of dag dan nog aanpassen vóór 13:00 uur en met de Tracking link je pakket(ten) volgen.

Wordt jouw bestelling met PostNL bezorgd? Je ontvangt dan van PostNL een e-mail met Track & Trace informatie over jouw pakket(ten) op de dag van bezorging. Je kunt bij PostNL geen bezorgtijden aanpassen.

TIP: Download de Budbee App voor Android of Apple en ontvang updates over bestellingen en brieven die onderweg zijn naar jouw adres.

Levering door Budbee: Track & Trace 

Zodra je bestelling door Budbee ontvangen is, ontvang je een email vanuit Budbee met een Tracking link. Zo kun je in de gaten houden wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Nadat Budbee de pakketten heeft opgehaald, ontvang je een tweede email én een notificatie per sms of een push-notificatie uit de Budbee app met je exacte bezorgtijd. Deze levertijd is op het uur nauwkeurig berekend en is eventueel nog aan te passen vóór 13:00 uur op de dag van levering.

De bestelling wordt bij jouw voordeur geleverd door Budbee van maandag tot en met vrijdag tussen 16:00 en 22:00. Op zaterdag leveren we met PostNL. Mocht je op dat moment niet thuis zijn, dan kun je de bezorging verzetten in de Budbee app. Bezorgingtijden van PostNL zijn helaas niet te wijzigen.

Let op: Budbee biedt jouw pakket maximaal twee keer aan. Ben je twee keer niet thuis geweest op het moment van levering, dan zal het pakket retour komen in ons magazijn. Wij zullen dan orderbedrag minus €6,95 verzendkosten storneren. Dat bedrag zul je binnen 5 werkdagen op je rekening ontvangen. Als je het pakket toch wenst te ontvangen, neem dan direct contact met ons op.

PostNL zal jouw pakket op zaterdag bij het dichtstbijzijnde postpakketpunt afleveren indien je niet thuis bent.

ID-controle bij ontvangst van je bestelling

Bij het ontvangen van je bestelling vraagt de bezorger om je legitimatie. Houd in dit geval je ID-Kaart, paspoort of rijbewijs bij de hand. Wanneer dit pakket is gekocht en er is niemand thuis om het pakket in ontvangst te nemen boven de 18 jaar, dan komt Budbee op een later moment terug om het pakket te bezorgen. Bij PostNL zal het pakket vervolgens afgeleverd worden bij het dichtstbijzijnde postpakketpunt indien je niet thuis bent.

Verzendkosten

Bestellingen tot €60,- euro bedragen €6,95 verzendkosten, bij een bestelling boven de €60,- euro wordt het pakket of meerdere pakketten gratis verzonden. Jouw zending wordt stevig verpakt, zodat het zonder schade bij je thuis wordt geleverd. 

Retouradres

Via de Budbee app of via de Tracking link kan 'plan een retour' geselecteerd worden. 

Hoe worden mijn bieren verpakt en verzonden?

 

  • Al onze bieren die je los besteld en bierpakketten worden in één of meerdere dozen ingepakt. Indien je naast een samengesteld bierpakket nog losse bieren besteld, zullen we bijbestelde losse bieren versturen in aparte dozen. Zo veel mogelijk tegelijk versturen in één verzending is ons doel. Het kan echter voorkomen dat wanneer je meerdere bierpakketten besteld, jouw levering in twee keer wordt geleverd. Twee voorbeelden:

    - Je koopt twee bierpakketten van 12 stuks: Je ontvangt 2 dozen van 12 stuks.
    - Je koopt een bierpakket met 12 stuks (11 bieren + glas) en 6 losse biertjes erbij. Je ontvangt hier twee pakketten; één van 12 stuks en één van 6 stuks.

  • Wil je graag een bierpakket bestellen om aan iemand cadeau te doen? Houdt er dan rekening mee dat je deze als aparte bestelling plaatst, zodat je zeker weet dat deze als één doos wordt geleverd.
  • Al onze verpakkingsmaterialen en omdozen zijn van 100% recyclebaar en stevig FSC-karton gemaakt, zodat onze bieren op een duurzame manier worden verzonden.
  • Al de samengestelde bierpakketten die je bij ons op de webshop bestelt zijn voorzien van een gave Dare to Drink Different verpakking (leuk om te geven) met ludieke bedrukking en staat vol met verrassingen.

Vertraging tijdens verzending

Heb je je bestelling nog niet ontvangen, maar is hij wel verzonden? Dan kan het zo zijn dat de levering langer is dan 24 uur. Als je bestelling na drie dagen nog niet geleverd is, stuur ons dan een e-mail met je bestelnummer naar klantenservice@daretodrinkdifferent.nl. Op die manier kunnen we jou direct helpen. Je bestelling kun je te allen tijde volgen met de tracking link in je account op onze webshop. Houd er rekening mee dat we je melding tijdig (binnen 14 dagen) dienen te ontvangen, anders kunnen we je helaas niet meer helpen met je missende pakket.

Levering op andere tijdstippen

Mocht je toch niet thuis zijn op het moment van bezorging, dan kun je op de dag van bezorging vóór 13:00u voor een andere bezorgdag kiezen in de Budbee app.

Soms gaat er iets mis tijdens de verzending...

Dare to Drink Different en Budbee doen er alles aan om jouw bestelling zo snel en zorgvuldig mogelijk te bezorgen. Het kan soms zo zijn dat er iets misgaat. Als dit het geval is zoeken wij een oplossing voor je. Neem dan direct contact op met klantenservice@daretodrinkdifferent.nl

Ik heb een fout gemaakt met het afleveradres! Kan ik dit nog aanpassen?
 
Het is niet mogelijk om het afleveradres na plaatsing van de bestelling aan te passen. Dat komt omdat het magazijn meteen jouw bestelling begint te verzamelen om deze zo snel mogelijk op te sturen. Daarom is het belangrijk om je adres goed te controleren na het invullen. Toch een foutje in het afleveradres? Neem dan zo snel mogelijk contact op met +31 0172 610 848 (maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur).
 
Budbee is langs geweest maar ik was niet thuis, wat nu?
 
Is er niemand thuis of is er geen meerderjarig persoon die de bestelling in ontvangst kan nemen? Dan zal de bezorger de bestelling mee terugnemen en later terug komen. Check altijd goed je mail met Track & Trace informatie om te achterhalen waar je pakket is gebleven. 

Levering buiten Nederland

Wij leveren onze producten momenteel uitsluitend in Nederland.

Het factuuradres klopt niet, kan ik dit aanpassen?

Het is helaas niet mogelijk om het factuuradres na bestelling aan te passen.

 

Back to top